Přes zisk pouhého jednoho mandátu se budeme po celé volební období snažit naplňovat programová východiska i náš program.


Peróny na týnišťském nádraží aneb slibujeme modré z nebe.

9. října 2010 v 17:57 | IL |  Týnišťské volby 2010
V mé poštovní schránce přistálo několik volebních letáčků různých stran a nestačím se divit, co všechno se dá voličům slíbit.

Za hit letošních voleb zatím považuji sliby týkající se rekonstrukce vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí. Některé subjekty ji chtějí urychlit, jiné ovlivnit, aby na nádraží byly peróny pro snadné nastupování do vlaků.

Slibujícími jsou ODS, KSČM a SNK ED.

V žádném případě nechci zpochybňovat skutečnost, že peróny na nádraží jsou potřeba. Sám mám někdy s nastupováním do a vystupováním z vlaku problémy, zejména když si nechci rozlít kafe z nádražního automatu nebo když je nádražní plocha pokryta ledem.
Umím si představit, že pro leckterého důchodce může být i za normálních okolností cestování vlakem přes týnišťské nádraží nepřekonatelným problémem.

Samozřejmě je potřeba, aby na týnišťském nádraží byly peróny!


Proč to ale kolegové kandidáti voličům slibujete? Vždyť to nemůžete splnit!

Koleje patří Správě železniční dopravní cesty, což je organizace s 10.000 zaměstnanci a s objemem majetku kolem 100 miliard Kč.
Nádražní budova patří společnosti ČD, a.s., která je firmou s 28.000 zaměstnanců a s objemem majetku kolem 56 miliard Kč.

Rekonstrukce nádraží proběhne v rámci dvou investičních akcí dvou nezávislých vlastníků. Tato rekonstrukce může proběhnout najednou nebo každá část zvlášť.

Obě organizace mají vlastní plány investičních akcí a jakákoliv šance tyto plány ovlivnit ze strany Týniště nad Orlicí je mizivá.

Neslibujme proto nesplnitelné.

Spíše by stálo za úvahu se zamyslet nad tím, proč současné vedení města rozjíždí projekt rekonstrukce přednádraží. Tento projekt by totiž měl logicky následovat poté, co bude provedena rekonstrukce samotného nádraží, aby mohl navázat na nově vzniklý stav.
Doslechli jsme se například, že při rekonstrukci nádraží by se měla zbourat ta část nádraží, kde jsou nyní pokladny. S touto možností ale projekt rekonstrukce přednádraží nepočítá.


Nezávislé sdružení Nové Týniště má k projektu přednádraží tyto výhrady:

  1. Projekt je nesprávně časován. Rekonstrukce přednádraží předchází rekonstrukci nádraží samotného. Bude-li odstraněna část budovy nádraží, projekt přednádraží to nebere do úvahy. Stejně tak mohou nastat další rozpory mezi projekty, na které nebude možné reagovat.
  2. Vstup do projektu je nešťastný. Město utrácí přílišné částky ve smlouvě s firmou Dabona a zříká se možnosti zorganizovat samo průhledné a konkurenční výběrové řízení na zakázku.
  3. Projekt nedostatečně řeší parkovací místa u nádraží a parkování výlukových autobusů, které dle aktuální verze projektu nemají kde stát.
  4. Zcela zbytečně se naplánoval u nádraží kruhový objezd. V současné době i nejbližších letech je tento objezd zbytečný.



Ivan Ládr

Pokud s námi souhlasíte, uvítáme  Vaši podporu ve volební anketě Rychnovského deníku.

A přijďte, prosím, k týnišťským volbám 15.-16.10. Váš hlas rozhodne.

Moc děkujeme.

Vaše náměty a připomínky nám můžete psát na novetyniste@seznam.cz

Líbí se nám občanská iniciativa Vyměňte politiky - http://www.vymentepolitiky.cz/navod-jak-na-to
 


Anketa

Chci rekonstrukci náměstí a přednádraží i za cenu, že na nic jiného nebudou peníze?

Ano 62.2% (28)
Ne 37.8% (17)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Přes zisk pouhého jednoho mandátu se budeme po celé volební období snažit naplňovat programová východiska i náš program.